search.png
nl

News - Details
Page backPrint pageSend page

02.06.2016 - SAINT-GOBAIN VINDT ZIJN MERK OPNIEUW UIT

Het is een nieuwe interpretatie van de brug die de Saint-Gobain-groep meer dan 40 jaar lang heeft vertegenwoordigd, in combinatie met een dynamische skyline die het geheel van leefomgevingen voorstelt. Er zijn warme, levendige kleuren gebruikt om de nabijheid tot de klant en de eindconsumenten tot uitdrukking te brengen.

Het logo weerspiegelt een nieuwe merkpositionering die de Saint-Gobain-strategie op het gebied van de inrichting van leefomgevingen en het comfort moet ondersteunen. Voortaan luidt de merkbelofte: Saint-Gobain ontwikkelt, produceert en verdeelt materialen die het welzijn en de toekomst van ons allemaal verbeteren. „Onze product- en systeemoplossingen worden ontwikkeld om het comfort van mensen te verbeteren, waar zij ook wonen, werken of naartoe reizen. Wij moeten dit echter op duurzame wijze doen, om de planeet voor de toekomstige generatie te behouden. Voor ons zijn deze aspecten van het welzijn complementair, twee kanten van dezelfde medaille“, licht Pierre-André de Chalendar toe, president en CEO van Saint-Gobain.

De achtergrond van de nieuwe merkpositionering is het feit dat Saint-Gobain een nauwere binding met het brede publiek wil opbouwen. Door de digitale media zijn eindconsumenten vandaag de dag beter geïnformeerd en zij nemen een steeds belangrijkere rol in als het gaat om de specificatie van de door hen benodigde producten. Saint-Gobain wil zijn aanwezigheid versterken, een grotere bijdrage leveren aan het dagelijks leven en zich tegelijkertijd door zijn vele voordelen van andere onderscheiden: zijn materialenkennis, innovatiecultuur, nabijheid tot de klant, waarden, openheid en verantwoordelijkheidsbewustzijn „Wij moeten duidelijker zichtbaar zijn voor onze eindconsumenten“, zegt Pierre-André de Chalendar. „De sterke merken van vandaag laten zien dat ze een belangrijke rol in het leven van mensen spelen, dat ze waardevol voor hen zijn. Ik wil dat iedereen weet waar het merk Saint-Gobain voor staat en welke rol wij spelen.“

www.saint-gobain.nl
www.saint-gobain.be

OVER SAINT-GOBAIN
Saint-Gobain ontwikkelt, produceert en verdeelt materialen en oplossingen die het welzijn en de toekomst van ons allemaal verbeteren. Deze materialen komen overal in onze omgeving en ons dagelijks leven voor: in gebouwen, transportmiddelen, infrastructuren en talrijke industriële toepassingen. Ze leveren comfort, prestatie en veiligheid en voldoen tegelijkertijd aan de eisen op het gebied van duurzaam bouwen, de efficiënte omgang met natuurlijke hulpbronnen en de klimaatverandering.


Wereldmarktleider voor de inrichting van leefomgevingen
39,6 miljard omzet in 2015
In 66 landen vertegenwoordigd
Meer dan 170.000 medewerk(st)ers


PERSCONTACT PARIJS
Charles Hufnagel: 33 (0)1 47 62 30 10
Susanne Trabitzsch: +33 (0)1 47 62 43 25
www.saint-gobain.com | @saintgobain

Images

 

Beschreibung

Dateianzeige

Download

Anzeigen...

  Bild anzeigen  

Speichern...

Bild downloaden

 

Downloads

Beschreibung

Datei

Download

PR Saint-Gobain Merk (49kb)

pr_saintgobain_merk.pdf


Join the conversation
  • Facebook
  • Twitter
  • YouTube
  • Google+
  • Xing
  • Kununu